Selamat dakang Kuala Lumpur.

3 februari 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na een reis van zo'n 1265 (eigenlijk 26 uur maar het voelde echt als 1265) uur vanaf Nederland zijn we eindelijk aangekomen in Kuala Lumpur. Vanaf het vliegveld pak je eenvoudig de klia express trein die je naar KL sentral brengt. Vanaf daar hebben we een teksi gepakt naar ons 5 sterren hostel. Het hostel was prima voor een paar dagen maar niet langer dan dat.
We werden vriendelijk verwelkomt door Aftab, een Pakistaanse medewerker die onwijs gastvrij en aardig is. De eerste indrukken van Kuala Lumpur zijn dan ook door hem heel positief.

De eerste avond hebben we niks gedaan, want we kwamen pas na 8 uur savonds aan in ons hostel. Allebei doodmoe van de reis en ik lag geloof ik al om 9u te slapen.

De volgende dag zijn we Kuala Lumpur gaan ontdekken met een hop off hop on bus. We hebben alles gezien en gedaan wat we wilde doen in de stad. We zijn naar bird park geweest, wat wel een beetje tegenviel maar de lories en de uilen maakte het helemaal goed. Trouwens in Kuala Lumpur heb je dus ook gewoon wilde apen lopen zoals wij duiven hebben. We hebben de Petronas towers bekeken, wat zijn ze mooi!! Verder zijn we op de tv toren geweest, die staat op een heuvel is wel grappig maar niet spectaculair. Ik wilde shoppen dus we zijn nog naar central market geweest, soort zwarte markt. Ik heb daar voor het eerst afgedingt!! Wel raar om te doen maar goed het hoort er hierbij. Volgens die vrouw deed ik het goed. We hebben zo'n kitscherige zwaaiende gouden kat gekocht voor in ons huis in Haarlem.

Het eten is trouwens geweldig! Ik eet nu al een paar dagen volledig Aziatisch, dus ook smorgens rijst of noodles ofzo en ik kan je vertellen het is heerlijk. Tim en ik hebben gisteren bij een tgif gegeten ( zo'n Amerikaanse keten) en het eten was prima maar het was te zwaar. Dus daarom lekker rijst enz met kip en garnalen, veel beter. Ja, ook als ontbijt, kan prima.

Dag twee zijn we op de Petronas towers geweest, eerst op de skybridge en daarna op de 86e verdieping. De toren is 452 meter hoog en ik werd dan ook voor t eerst niet lekker in me hoofd dat ik zo hoog stond. Heb ik normaal nooit last van maar goed. Het uitzicht is wel geweldig en de torens zijn echt heel erg mooi. Daarna hebben we wat gegeten bij KLCC ( het winkelcentrum in de torens) en schoenen gekocht. Van die heerlijke instappers van havaianas ( die ivo ook heeft!!). Smiddags zijn we naar de batu caves gegaan. Ik had er echt hele hoge verwachtingen van, en bah wat valt het tegen! Het Indische festival is net geweest en overal ligt afval en bende en gore rotzooi. De geur is werkelijk waar niet t harde, die mensen zijn echt heel vies. Ze gooien alles neer en lopen overal te kwatten en op hun blote voeten. Heel naar als je smetvrees hebt zoals ikzelf. We voelde ons ook helemaal vies daarna. Het beeld voor de caves is wel heel indrukwekkend, het is alleen jammer dat die mensen er zo'n enorme zooi van maken.
We kwamen pas laat bij het hostel terug dus we zijn lekker standaard naar de Mac om de hoek gegaan. We waren allebei kapot van de indrukken, het reizen en het vele lopen. Gemiddeld 15 km per dag in 35 graden tropisch klimaat is topsport.

De een a laatste dag hebben we een mifi box gehaald ( voor internet op het resort op onze kamer.) en we zijn naar chinatown geweest en het aquarium bezocht. Het aquarium is echt heel erg leuk!! Zeker een aanrader, ik heb vissen geaaid, haaieneieren gezien, tal van vissen en krabben en kreeftjes. Smiddags hebben we lekker gechild in KLCC park. Savonds een drankje gedaan op Kuala Lumpur best kept secret, op een helipad waar je dus een drankje kan doen met uitzicht over de stad. Wow. Wat een ervaring.

De laatste dag in Kuala Lumpur is een reisdag, we reizen door naar onze eindbestemming langkawi Island. Na de hectiek van de stad, alle indrukken van kuala Lumpur, het overheerlijke eten, de onwijs lieve mensen en het goed geregelde ov gaan we nu naar een bounty, uber chill modus eiland. Waar het belasting vrij is en we ultiem gaan genieten.

Ik schrijf dit vanuit de taxi naar het vliegveld Kuala Lumpur en zal het straks online gooien als ik wifi heb. Kuala Lumpur heeft in ieder geval een plaatsje in me hart gekregen en ik kom zeker terug.

1. Edith vD:
    3 februari 2016
    wow e wat maak je veel mee in een paar dagen, niet te geloven als ik dat lees, zo veel indrukken.
  2. Edith:
    4 februari 2016
    Hey e! Jaa het is ook nog niet eens alles wat we gezien en gedaan hebben. Das in werkelijkheid nog meer. Azië is wel echt een heel mooi continent en het voedsel is goed en lekker. Zeker een aanrader op Kuala Lumpur bijvoorbeeld met een eiland te combineren. Liefs edith