New York city

26 december 2015 - New York City, Verenigde Staten

Als ik New York in 1 woord moet beschrijven zou dat zijn WAANZINNIG! Ik ben inmiddels in tal van grote steden geweest maar wat ze zeggen is waar, alles is groter, meer etc in Amerika.

Niet alleen de prijzen voor (gezond) voedsel, maar ook de grootte van het formaat wat je krijgt. Het is ongelooflijk allemaal. Je betaald voor een mini fruit salade zo'n 23 dollar en voor een bloemkool 9 dollar. Terwijl je voor 4 dollar een compleet menu bij de burger king hebt. Geen wonder dat veel mensen dikker zijn in Amerika. Het gezonde eten is absurd geprijsd!!

Afijn, naast dat ik geshockeerd ben van de prijzen voor gezond eten ben ik vooral aangenaam verrast. Wat is New York gaaf! Ik ben werkelijk overal geweest wat je maar kan bedenken. Ik heb iedere dag zo'n 15 km gelopen en we waren er een week. Het hoogtepunt ( letterlijk en figuurlijk) was zeker mijn bezoek aan het observatie dek van het nieuwe wtc ' the freedom tower'. Het is de nieuwe toren die naast de plek gekomen is van de getroffen torens van het wtc met 9/11. Je kunt met een lift omhoog naar de 102e verdieping om New York in alle schoonheid van boven te bekijken. Na het rockefeller centre ( top of the rock) dacht ik dat er niet zoveel meer was wat me sprakeloos maakte in ny. Maar dus toch, wat is dit een gave plek. Je ziet heel New York en omgeving. Als je ooit in New York bent is dit echt het beste uitzicht wat je je kan wensen!!

Ik ben trouwens op alle hoge observatie dekken geweest, dus het empire state, wtc en rockefeller centre maar wtc is echt de meest indrukwekkende. Het is ook het feit dat de plaats echt pal naast de twee vijvers is waar ooit de oude twintowers stonden. De plek is heel indrukwekkend, zowel door het uitzicht als door de ramp die zich er heeft afgespeeld.

Wat niet veel mensen weten is dat ik enorm fan ben van de serie the sopranos. Dus, als je dan toch in New York bent, wat naast New jersey ligt dan boek je als echte fan een sopranos tour! And I am glad I did! Heel erg gaaf, ik ben in de badabing geweest, op ontelbaar veel plaatsen geweest waar de serie zich afspeelde zoals de laatste aflevering, de diner, daar heb ik de famous uienringen besteld. ( ze waren lekker maar niet zooooooooo geweldig als dat ze in de serie zeiden). We hebben twee acteurs ontmoet van de serie, eentje had echt wel een grote rol, Vito. Hij was alleen aan lager wal geraakt want hij verkocht souvenirs uit zn achterklep van zn auto. Nog wel even een foto met hem gemaakt en een kentekenplaat gekocht van de beste man.

Verder hebben we central park bezocht en daar in the boat house wat gegeten. We hebben natural history museum bezocht, wat ook echt de set van one night at the museum is. Geniaal!! Wist ik helemaal niet, ik herkende het aan de Mega grote dinosaurus die er stond.

Wat ook veel indruk achter gelaten heeft is de ice hockey wedstrijd. Die Amerikanen zijn gek! Als er gevochten wordt gaat het hele publiek uit zn dak. Continue heel hard aanmoedigen, liedjes zingen, Kiss cam, dance cam en 13 dollar voor een biertje haha.

Verder ben ik naar een outlet geweest buiten New York, heb ik goed inkopen gedaan bij Michael kors, guess en Elizabeth Arden. Ik heb de bieb gezien, erg mooi. Natuurlijk ben ik in grand central station geweest, een beleving opzich! We hebben de wijk soho bezocht, vond ik zelf niet heel erg bijzonder, vooral veel dure vintage winkels. Little Italy is wel echt heel erg leuk om te bezoeken is alleen heel klein en China town moet je VER weg van blijven! Die mensen zijn oer vervelend! Miss do you want a wallet, watch, bag all real Louis vitton, Chanel gucci etc. En dat dan iedere halve meter aan je arm trekkend. We waren per ongeluk een halte te vroeg uitgestapt. Heel snel uit die wijk gegaan.

Oh ja wat ik ook heel gaaf vind is delta Airlines! Super goede vlucht gehad dankzij hun.

Verder is New York precies zoals je op tv ziet, groot, gehaast, en je herkend veel gebouwen van tv. De pharmacys in usa zijn ook zeer indrukwekkend op een foute manier, je kan daar werkelijk van alles halen aan medicatie waar je in menig land heel veel moeite voor moet doen bij een arts. Ik ben ongetwijfeld dingen vergeten te schrijven maar daar kom ik misschien later op! Ik ga nu lekker in de jacuzzi met Tim, even ontspannen na een lange dag! Xoxo