Het helderste water ever.

26 maart 2016 - Ko Lipe, Thailand

Aangekomen voor de kust van koh lipe word je met de slowboat vervoerd naar het eiland zelf. Beetje spannend want dit is een nog kleiner wiebelbootje maar goed iedereen doet het dus het zal vast meevallen. Op het eiland word je meteen afgezet bij de immigratie politie voor je nodige stempels in je paspoort. De mensen van het kantoor zelf zijn aardig maar die eikels van de boot zijn een verschrikking.

Ze nemen voor je in de boot stapt op Maleisië je paspoort in en die hoor je dan meteen zonder gedoe terug te krijgen in Thailand. Echter dit gaat nooit zoals het moet. Er was niks duidelijk en mensen werden hier onrustig van. Vrij logisch aangezien je graag je paspoort terug hebt. Ik vroeg naar m'n paspoort en er werd heel erg geschreeuwd en raar gedaan tegen me, ook een heel leuk aankomst. Afijn dezelfde kerel had op de terugweg z'n hele gezicht vol met blauwe plekken. Hij was goed in elkaar geslagen. Zal vast door z'n aardige houding komen. Heb daar in ieder geval hard om gelachen.

Op koh lipe zelf hadden we vrij snel een locale Nederlander leren kennen die al zo'n 15jaar in Thailand bent als woont. David woont normaal in Bangkok maar was nu voor een maand in koh lipe om een resort te helpen met hun social media plan. Super toffe gast en daar hebben we dan ook de eerste avond drankjes mee gedronken op OMG BAR.

Wij waren voornamelijk op koh lipe om te snorkelen en dat hebben we dan ook voornamelijk overdag gedaan. Ik heb nog nooit zulk mooi helder water gezien en zulk prachtig onderwater leven. Ik heb nemos gezien, papagaai vissen, mega grote gekleurde oesters ( die gaan dicht als je dichtbij komt), tal van andere mooie vissen en zee egels. Het onderwater leven hier is echt super gaaf! Ik ben dan nu ook nog bruiner als ik al was dus voor de meeste mensen ben ik onherkenbaar. Me haar word al blonder wat ik niet echt leuk vind zelf.

De tweede dag hadden we bij castaways gezeten, een super Chill resort waar je lekker kunt luieren en eten en chillen op het strand. Helaas ben ik die nacht ziek geworden van het Thaise eten. heb me laten vertellen door lorenzo van langkawi (eigenaar van de brasserie komt uit Italië woont hier al 19 jaar) dat dat normaal is op koh lipe omdat ze daar niet echt goed dingen koelen. Ik heb dus qua eten tijdens ons verblijf verder heel weinig gedaan omdat ik niet lekker bleef.

Het grote verschil met langkawi is dat je daar heel erg veel goede kaas kan krijgen. Terwijl in langkawi het niet te vinden is. Komt omdat Thailand de westerse mensen als doelgroep hebben en Maleisie niet. Ook een groot verschil met hier is dat daar iedereen half naakt over straat gaat. Kan daar gewoon. Op langkawi zie je dat minder alleen op het strand. Op Langkawi zie je ook veel tedungs (hoofddoeken) en nikabs (alleen nog je ogen zichtbaar) en dat zie je in Thailand totaal niet. De prijzen in koh lipe waren verbazingwekkend hoog en gewoon echt Europese prijzen of duurder. Langkawi is echt heel goedkoop in vergelijking met dat eiland. Contrast is in ieder geval erg groot haha.

Ik vond koh lipe echt gaaf en ik kijk nu al uit naar juni, dan start onze reis door Thailand.
Op de boot heb ik een meisje uit Amerika leren kennen die al 6 maanden alleen aan het reizen was. Die heeft me enorm veel tips gegeven over waar we wat moeten doen. De planning is vliegen op bangkok dan daar een paar nachten blijven en rondtouren met David. Na Bangkok door naar chian mai, daar met olifanten chillen in zo'n verzorgingshuis voor mishandelde olifanten. Ik kijk daar echt enorm naar uit. Vervolgens scooter huren en naar pai. Daar een week je chillen en dan de grens over maar Laos. Denk dat we ongeveer 2.5 week in Thailand zullen zijn.

Stage is het dit weekend druk vanwege pasen. We helpen dan ook in het restaurant dus dat is wel leuk. Verder weinig nieuws te vertellen over stage, het is nog steeds hetzelfde haha. Tot snel!

1. Tiny Dinse-Briefjes:
    26 maart 2016