Tot augustus

30 januari 2016

Het kan bij mij zoals vele weten noooooooit normaal. Zo ook natuurlijk m'n vertrek met de langste reis voor mij tot nu toe niet. Uitgerekend een paar dagen voor vertrek begon ik met ziek te worden. Wat een feest. Voorhoofdholte ontsteking tijdens een vlucht is veruit het meest pijnlijke wat ik heb meegemaakt, ja zelfs erger qua pijn dan me ongeluk. Nu ben ik goed verkouden maar alsnog kan ik vertellen dat het geen aanrader is. Afijn, de dagen voor vertrek heb ik dus min of meer ziek thuis gelegen in bed, wel langs oma en me mamma om afscheid te nemen van me familie want dat wilde ik niet missen natuurlijk. Me moeder had heel lief speciaal Grieks gekookt, super lekker gyros met tzatziki en patatjes en salade. De dagen voor ik ziek werd heb ik zoveel mogelijk nog van me vriendinnetjes afgesproken, wat wel heel erg leuk was. Iedereen heeft ook al heel vaak gezegt dat ze me gaan missen, ik heb super lieve kaartjes, berichtjes en telefoontjes gehad ( zelfs nog in t vliegtuig van sharita voor vertrek). Weet in ieder geval dat we gemist gaan worden. Doet me goed!

Tijdens ons afscheidsfeestje afgelopen vrijdag ben ik echt super blij verrast met wie er allemaal was. Heb met iedereen gezellig kunnen kletsen en afgesproken om elkaar in augustus weer te gaan zien. Klinkt wel bijzonder, tot in augustus haha. Wat ik trouwens super leuk vond is dat ivo en Ruth franky hadden meegenomen. Mis me buren echt!! Hun mij gelukkig ook haha.

Ik ben dit trouwens aan t schrijven tijdens me vlucht vanaf AMS naar Jakarta. Het is in Nederland nu 00.53 am en in Kuala Lumpur 07.53. Hoi jetlag! Welkom, je mag me een week pesten daarna kun je weer ergens anders gaan rondhangen. Ik kan nu niet slapen ( normaal ook niet) maar nu waarschijnlijk niet omdat ik ziek ben.

Ook nog een leuk feitje, we hadden vrijdag dus een afscheid op schiphol met alle familie van Tim en mijn oma en lieve vriendinnetje Anouk. We komen daar aan, hadden al online ingecheckt, begint die vrouw opeens vragen te stellen. Wat gaan jullie doen, waarom heb je geen terug ticket blablabla. Nou goed, volgens onze stage bemiddeling hoefde dit niet. Allerlaatste momentje lekker stress, snel ticket gekocht via airasia, we gaan dus noodgedwongen een weekend naar Singapore! Wat vervelend zeg! Maar goed duurde allemaal lang en blablabla dus was een beetje spannend.
Daarna het moment van afscheid, krijg nog een brok in me keel als ik er aan denk. Het ging al fout bij de eerste omhelzing met oma. Jahoor, tranen, niet te stoppen. Heel fijn. Dus iedereen een hele dikke knuffel gegeven, beloofd op onszelf te passen, en andersom dat hun op elkaar paste etc.

Justin en Anouk meeten we waarschijnlijk in Vietnam voor we terug gaan, Loes en Han op bali. Tussentijds komen me moeder, me zusje kim en Josephine (waarschijnlijk) ook nog chillen in Thailand. Wat een zwaar vooruitzicht!

We moeten nog 2978 km, we hebben er al 8847 km opzitten. Geloof het of niet, ik ga nu lachend op vluchten naar New York, IJsland of iets wat ongeveer 9 uur is. Das niks! Maar goed, als we die 3200 ook nog even hebben gehad dan zijn we pas op Jakarta.... Leuk, mogen we nog een overstap, 2.30 wachten, dan nog 2.15 uur naar Kuala Lumpur. Wat ik nu echt zie als stijgen en landen haha. Als we aankomen in Kuala Lumpur is het in Nederland 11.30 am en daar ongeveer half 6 savonds. Het is zo bizar. We zaten pas een uur of twee in t vliegtuig en toen was het al pikkedonker. Echt nacht nacht zeg maar. Ik heb trouwens Iran zien liggen, Mega groot. Ik was echt bang dat we over Syrië zouden vliegen en neergehaald zouden worden maar we zitten nu boven de zee tussen india en Indonesië. Tis tot nu toe goed gegaan, ook nauwelijks turbulentie gehad! We zitten trouwens echt super de luxe, bij de nooduitgang echt zeeen van ruimte hier. Ik verveel me stierlijk zoals je kan lezen, ga nu alle feiten opnoemen enzo haha. Zal daarmee stoppen das stom.

We hebben wel ook iets wat mee zit gelukkig, we kunnen al vanaf 3-2 op onze kamer in t resort terecht! Resort waar we gaan wonen en werken heet bon ton resort, op langkawi. Zoek maar eens filmpjes op van YouTube erover is leuk! Oh ja, en me koffer was maar 25 ipv 30 kg Kim, je had makkelijk meegekund in de koffer! Oke ik ga poging 238059 om te slapen doen hier. XOXO update: we zijn zojuist geland in Jakarta!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Edith vD:
    30 januari 2016
    he lieve reizigers, krijg helemaal de kriebels als ik alles lees. wat heerlijk en spannend allemaal. als je een nieuw bericht plaatst krijg ik lekker een mailtje in mn box, dus ga jullie volgen! lieve groetjes e
  2. Ruth:
    Hoi Edith en Tim!
    Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen in Jakarta! ;-). Ik heb zojuist het verslag voorgelezen aan Ivo. We hebben er ondanks al je tegenslagen van genoten! Hopelijk is er nog wat te beleven op het vliegveld. Nog een goeie reis naar Jakarta en Kuala Lumpur toegewenst! We denken aan jullie! xxx
    ps. Ivo vraagt of jullie al zijn toegetreden tot de Mile High club.
  3. Kitty:
    3 februari 2016
    Hoi Edith, leuk dat je zo je reisverslag bij houdt. Vanaf nu ga ik jullie een beetje volgen,ik ben erg nieuwsgierig naar alle indrukken daar. Maar bovenal gaan jullie lekker genieten daar. Veel reisplezier!
  4. Edith:
    4 februari 2016
    Lieve allemaal, bedankt voor alle reacties! @ivo Nee we hebben nog geen mile high club pas haha. Ik was zo ziek als een hond in t vliegtuig. We zijn inmiddels aangekomen op langkawi rn verblijven twee dagen als gast op ons eigen resort haha. Ik zit inmiddels al onder de vlooien beten want er is hier ook een katten opvang met loslopende katten ( zo'n stuk of dertig) en jaa ze hebben allemaal vlooien. Echt enig als je zwaar allergisch bent zoals ik. Verder is alles top en het is hier heel lekker en rustig. Voedsel is hier geweldig!! Heb al zoveel lekkers gegeten, zoveel verschillende smaken. Heerlijk. Het enige wat ik niet zo'n succes vind is alle muggen. Met name de tijgermug. Die prikt ook overdag en is de verspreider van dengue en malaria. Bah bah