Het aftellen is begonnen

14 januari 2016 - Beverwijk, Nederland

Nog twee weken mensen.... De kriebels zijn er al, ik maak me qua reis nergens zorgen om maar meer om de mensen die ik echt ga missen. Alleen het idee al sommige vrienden of familieleden lang niet te zien maakt dat me maag zich omdraait en er tranen in me ogen verschijnen.

Over twee weken sta ik met Tim op Schiphol, afscheid te nemen van iedereen die me dierbaar is, gelukkig voor iets leuks maar alsnog het zal zwaar worden. De realisatie van niet meer terug kunnen (en ook willen want ik kijk er heel erg naar uit) is eng. HET GAAT ECHT GEBEUREN!! WE GAAN ECHT VOOR HEEL LANG WEG. My god, gelukkig heb ik Tim bij me.

Voor de mensen die het nog niet wisten, we hebben nog geen terug ticket geboekt. We hebben geen idee wat we na de stage precies gaan doen. Ja, de landen wel, maar niet wanneer, waar, hoelang etc. Het kan echt alle kanten op.

We hebben in ieder geval het idee om daar ergens te meeten met Anouk en Nick, gok dat het Vietnam wordt maar zou ook ergens anders kunnen zijn. Verder hebben we min of meer afgesproken de reis af te sluiten met de ouders van Tim en zijn broertje in Bali/Lombok (Indonesie). Ik hoop dat in de tussentijd me moeder en zusje nog langskomen (al durft kim nooit 15 uur te vliegen maar daar heb je pilletjes voor). Ik hoop dat me vriendinnetje van school Valencia (die dan voor school in China zit) de mogelijkheid om langs te komen heeft, of dat we een weekendje plannen om bijvoorbeeld te chillen in Thailand.) Haha wat klinkt dat gaaf, even een weekendje Thailand!

Inmiddels heb ik alle prikken gehad, ik had een hele rits nodig, rabies, DTP, hepatitis A en B en buiktyfus. Moet alleen nog een keer herhaling van rabies en Hepatitis A en B. Heel boekje vol zowat.

De laatste dingen zijn geregeld, de inentingen dus, paspoort vernieuwd, creditcard vernieuwd, telefoon abonnement naar beneden gedaan, medicijnen besteld voor mega lange tijd, malaria tabletten gehaald en lenzen geregeld voor de komende tijd.  Ook heb ik me verzekeringen veranderd en me zorgverzekering zelfs aangepast zodat ik alles wat ik nodig zou kunnen hebben vergoed kan krijgen uit de aanvullende verzekering.

Volgende week natuurlijk ons feestje (en mijn bday nog) wat het ook wel nog meer dichterbij maakt, Ik ben zelfs al aan t bedenken wat ik na deze reis ga doen, dus in principe is het ook weer zo voorbij haha.

Hoe dan ook, het aftellen is begonnen.